POLITYKA PRYWATNOŚCI

PODSTAWOWE POJĘCIA

Administrator – administrator danych osobowych, primatum.pl reprezentowany przez eCommerce & IT Consulting z siedzibą w Warszawie (02-972), ul. Hlonda 8/113, NIP 8121836888.

Użytkownik – każda osoba fizyczna lub jednoosobowa działalność gospodarcza, której dane osobowe są przetwarzane przez Administratora.

Dane osobowe – wszystkie informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość, a także identyfikatory takie jak IP urządzenia, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookies oraz innej podobnej technologii.

RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

Serwis – rozwiązanie informatyczne znajdujące się pod adresem internetowym www.primatum.pl, na które składa się kompleks usług świadczonych drogą elektroniczną przez Administratora na rzecz Użytkowników.

Przetwarzanie danych osobowych – jakiekolwiek operacje wykonywane na danych osobowych, takie jak zbieranie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, zmienianie, udostępnianie i usuwanie, a zwłaszcza te, które wykonuje się w systemach informatycznych.

PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH UŻYTKOWNIKÓW

Jeżeli Użytkownik wyraził zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu otrzymywania materiałów marketingowych na swój numer telefonu (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), od Administratora i jego Partnerów Biznesowych, dane osobowe Użytkownika są przetwarzane na zasadzie przez Administratora; portal primatum.pl reprezentowany przez eCommerce & IT Consulting z siedzibą w Warszawie (02-972), ul. Hlonda 8/113, NIP 8121836888

Dane osobowe Użytkowników mogą być przetwarzane przez Administratora w następujących celach:

  1. Przygotowania lub wykonania umowy, którą Użytkownik zawarł z Administratorem (np. na zakup kursu online lub udział w szkoleniu marketingowym) – podstawą przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO.
  2. Świadczenia usługi wysyłki Newslettera dotyczącego usług świadczonych przez Administratora – podstawą przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO.
  3. Obsługi reklamacji Użytkownika, w związku ze świadczonymi przez Administratora usługami – podstawą przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO.
  4. Wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze w związku z prowadzeniem działalności gospodarczej, wynikających w szczególności z przepisów w zakresie sprawozdawczości finansowej, podatkowej czy zatrudniania personelu – podstawą przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
  5. Zabezpieczenia Administratora w przypadku dochodzenia przez Użytkownika roszczeń lub obrony przed nimi – podstawą prawną przetwarzania danych jest uzasadniony prawnie interes Administratora polegający na ochronie jego praw (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
  6. Odpowiedzi na pytania i wiadomości przesłane przez znajdujący się na stronie formularz kontaktowy – podstawą prawną przetwarzania danych jest uzasadniony prawnie interes Administratora polegający na przygotowaniu odpowiedzi na zapytanie przesłane przez Użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
  7. Informowania Użytkowników o aktywności Administratora, oferowaniu usług, a także w celu komunikacji z Użytkownikami za pośrednictwem narzędzi dostępnych w mediach społecznościowych zarządzanych przez Administratora (Facebook, Instagram, YouTube, Twitter, LinkedIn) – Podstawą prawną przetwarzania danych w tym celu jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na promowaniu własnej marki i oferowanych usług oraz budowaniu i utrzymaniu społeczności związanej z marką.

Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników Serwisu przez okres konieczny do realizacji pierwotnego celu, a po jego realizacji przez okres wymagany przepisami, w szczególności w zakresie prawa podatkowego i konieczny do zabezpieczenia dochodzenia ewentualnych roszczeń wobec Administratora.

Dane osobowe przetwarzane dla celu wysyłki komunikacji marketingowej są przetwarzane do momentu wycofania przez Użytkownika zgody, co może on uczynić w każdej chwili wysyłając maila na adres: biuro@primatum.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed jej wycofaniem.

Podanie danych osobowych przez Użytkownika jest w każdym przypadku dobrowolne. Odmowa podania danych osobowych w związku z przygotowaniem lub zawarciem umowy może skutkować niemożliwością jej realizacji.

Administrator oraz osoby upoważnione do przetwarzania tych danych stosują środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych zgodnie z wymogami wskazanymi w art. 32 RODO, w szczególności poprzez:

Bezpieczeństwo przechowywania danych

Dane osobowe przechowywane na nośnikach danych zabezpiecza się przed utratą poufności, dostępności i integralności poprzez zastosowanie:

  • Fizycznej lub logicznej separacji danych (separacja danych);
  • Mechanizmów tworzących kopie danych w czasie rzeczywistym (replikacja danych);
  • Mechanizmów tworzących przyrostowe lub całościowe kopie bezpieczeństwa danych w ustalonym interwale czasowym (backup danych);
  • Mechanizmów i procedur przywracania danych, przełączania źródeł danych oraz odtwarzania kopii bezpieczeństwa danych.
  • Dane osobowe przechowywane w bazach danych zabezpiecza się przed utratą integralności poprzez zastosowanie reguł spójności w zakresie semantycznym (definicja typu danych), zakresie encji (definicja kluczy podstawowych) oraz w zakresie referencyjnym (definicja kluczy obcych).

Bezpieczeństwo opracowywania danych

Dane osobowe zabezpiecza się:

  • Przed utratą poufności poprzez zapewnienie dostępu do danych wyłącznie uprawnionym osobom i systemom informatycznym;
  • Przed utratą dostępności i integralności poprzez zastosowanie mechanizmów tworzących kopie robocze danych;
  • Przed utratą rozliczalności poprzez zastosowanie rozwiązań pozwalających przypisać określone działania konkretnej osobie lub systemowi informatycznemu.
  • Bezpieczeństwo modyfikowania danych

Dane osobowe zabezpiecza się przed utratą poufności poprzez zapewnienie dostępu do danych wyłącznie uprawnionym osobom i systemom informatycznym. Rozliczalność operacji modyfikowania danych osobowych zapewnia się poprzez zastosowanie rozwiązań pozwalających przypisać określone działania konkretnej osobie lub systemowi informatycznemu.

Bezpieczeństwo usuwania danych

Dane osobowe zabezpiecza się przed utratą poufności i dostępności poprzez zapewnienie dostępu do danych wyłącznie uprawnionym osobom i systemom informatycznym. Rozliczalność operacji usuwania danych osobowych zapewnia się poprzez zastosowanie rozwiązań pozwalających przypisać określone działania konkretnej osobie lub systemowi informatycznemu.

PRAWA UŻYTKOWNIKÓW

Każdemu Użytkownikowi przysługują następujące prawo dostępu – Administrator przekazuje kompleksową informację dotyczącą danych osobowych Użytkownika, które przetwarza Administrator.